Nie ma co się oszukiwać — reklama to dźwignia handlu. W związku z tym chcąc przyciągnąć klientów, warto postawić na różne odmiany marketingu. Nieodmiennie niezastąpioną i sprawdzoną formą reklamy jest baner. Informuje on odbiorcę o oferowanych usługach, a także stanowi swego rodzaju wizytówkę firmy, ponieważ są na nim umieszczone takie informacje jak adres placówki oraz numer kontaktowy. Jak więc zaprojektować dobry baner?
Baner reklamowy jest najczęściej umieszczany na budynkach lub stelażach. Często można je również spotkać przy drogach. To ważna kwestia, ponieważ wzrok zatrzymuje się na tego rodzaju reklamie tylko na chwilę. W związku z tym nie ma dużo czasu na to, aby utknęła ona w pamięci odbiorcy. Trzeba więc wziąć pod uwagę, że mózg nie jest w stanie zapamiętać dużej ilości informacji w ciągu paru sekund, więc nie należy umieszczać na bilbordzie wiele treści. Warto ograniczyć się do nazwy firmy, danych kontaktowych i krótkiego opisu usług, najlepiej zapisanych od wypunktowań. Dobrze, jeśli będą one miały charakter hasłowy. Można też wykorzystać grę słów i obok umieścić tylko nazwę placówki oraz zdjęcie, które w sposób jednoznaczny będzie wskazywało na profil przedsiębiorstwa.
Jeśli chodzi o grafikę, to musi być ona wyraźna oraz nie powinna ona zawierać wielu szczegółów, gdyż nie będą one i tak dostrzegalne przed odbiorcę, a mogą wprowadzić chaos. Warto postawić na zdjęcie czy schemat, który będzie wzbudzał u potencjalnego klienta pozytywne emocje. Można też wybrać grafikę łamiącą stereotypy. Im mniej coś jest oczywiste, tym na dłużej zapisze się w pamięci, więc warto wykorzystać tę zależność w reklamie. Ponadto baner musi być widoczny, dlatego nie warto drukować go w małym formacie. Zasada ta dotyczy również wielkości czcionki oraz ilustracji. Istotną kwestią są kolory. Zbyt duża ich liczba może być przytłaczająca, a np. zestawienie podobnych do siebie barw może nie skupiać na sobie uwagi. Dobrze wybierać wyraziste odcienie albo tworzyć ciekawe pod względem kolorystycznym połączenia.